I Know Who U R.....

Kau Aku Kita Berbeza

My Supporters

Facebook Supporters

Me n my life.....

Sunday, July 4, 2010

Assalamualaikum..

Dah sekian lama aku x buat entry kat blog nih. Kdg2 aku buka gak tp aku cuma memandang sepi. Tak tahu apa yg aku patut taip. Tuntutan kerja buat otak aku betul2 x boleh berfikir tentang hal2 lain. Workaholic? Ermm... maybe... Coz rasanya sejak aku keje sini aku dh x pk sgt personal life aku.

Bkn x pk cuma aku x mahu pk n xde keinginan utk pk semua tu. Buat berat otak aku je. Jodoh? Serius aku dh xnk titik berat sgt dlm hidup aku. Bkn sb aku give up. Cuma aku dh x berani buat pertaruhan hidup. Biarlah aku jalani hidup aku dgn tenang tanpa sebarang gangguan.

Kisah semalam terlalu byk mengajar aku yang kita x mungkin akan mempercayai sesiapa. Walau org tu insan terdekat dlm hidup kita. Betul ke? Tapi itulah hakikatnya yg org susah nk terima. Begitu aku menghambakan diri kepada kerja, aku mmg stress. Tertekan dgn bebanan tu semua. Tapi seseorg selalu bg kata semangat kat aku. Anggap je semua tu cabaran kerja. Ye... Aku hadapi semuanya hingga kini.

Dalam x sedar dh hampir 7 bulan aku berkhidmat dgn company tuh. Mmg terlalu byk cabaran. Menghadapi kerenah manusia sekeliling dgn perbagai ragam. Terkadang, ada rasa sakit dlm hati, ada rasa sedih, perit, menahan tangis... Mcm2 yg aku hadapi.

Aku perlu kuat dgn semua ini. Perjalanan hidup x lama. Entah esok lusa mata kita akan terpejam. Apa yg aku pk skunk nih cuma aku ingin laksanakan impian aku yg satu. Semoga saja akan tercapai satu hari nnt. Tiada apa lg yg aku harapkan dalam hidup ini.

Berserah? Ye... Aku berserah pada takdir utk arah hala tuju masa depan aku. Andai itu telah tersurat, aku terima dgn redha. Tanpa bantahan.

Saat ini aku terlalu rindu kehidupan aku yg lalu. Penuh gelak tawa, suka duka, tangisan... Kini semuanya sepi. Sesepi kehidupan aku kini. Ingin bercerita, tiada yg ingin mendengar. Belum sepatah pun terlafaz di bibir, aku hanya mampu tersenyum, saat mereka mula menyuarakan masalah masing2.

Mungkin semua ini hanya bersifat sementara. Aku begitu mengharapkan satu perubahan yg x terduga oleh sesiapa pun...... Sampai sini dulu coretan aku kali ini....

Sampai jumpa lagi di lain waktu....

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


2 comments: to “ Me n my life.....

  • Sendra
    Sun Jul 18, 10:51:00 AM  

    aku masih belum lagi menempuah alam pekerjaan macam yang kau telah lalui..kedengaran macam berat juga ya bila dah lalui zaman itu..

    bila kau bercakap soal sudah tidak mahu mempertaruhi lagi tentang jodoh,aku terasa aku pun disituasi yang sama macam kau..

    aku dah beberapa kali laluinya dan hampir semuanya berakhir dengan kegagalan.bukan setakat agal dalam hubungan,ia juga turut mempengaruhi apa yang aku lakukan sekarang(belajar)..

    benda tu buat aku fikir ada baiknya aku tinggalkan sahaja perkara itu dan fokuskan matlamat aku buat masa ini..anyway terima kasih berkongsi luahan perasaan tu...sedikit sebanyak memberi sedikit kesedaran kepentingan masa depan ni kan?

    Sokongan anda kepada blog kueh tart selama ini sangat bermakna buat diri aku..terima kasih daun keladi.

    -Sendra.

  • CempakaBiru
    Fri Jul 30, 05:33:00 AM  

    Sendra:: terima kasih atas komen anda. Saya amat hargainya. Hidup kita mmg penting tapi kita x perlu terlalu taksub utk tahu apa yg bakal terjadi dalam hidup kita. Cukup sekadar melaluinya secara neutral n sederhana... =)

Visitor Referrer

 

Design by CempakaBiru